Realizujemy projekt „Szkoła dobrego wychowania”. Celem którego, jest zapoznanie i pogłębienie wiedzy młodzieży ze standardami dobrego wychowania oraz wskazanie jaki ma ono wpływ na codzienne życie, jak i relacje rówieśnicze. W ramach projektu zaplanowane zostały różne formy działań jak: warsztaty savoir vivre, debaty na temat dobrego wychowania, prace pisemne nt.: „Moje zachowanie świadczy o mnie”, inscenizacje na temat znajomości i stosowania zasad dobrego zachowania na co dzień w stosunku do osób starszych, dorosłych, rówieśników oraz konkursy.

Koordynatorami projektu są p. pedagog J. Kluge i p. M. Meisner – Kwiatkowska.

Terminarz i zadania

Lp. zadanie termin uwagi(realizujący, odpowiedzialni) dokumentacja działań
1.

Jestem grzeczny i nie wstydzę się mojego zachowania. Pogadanka z uczniami nt. dobrego i złego wpływu środowiska na wychowanie i zachowanie młodego człowieka

październik wychowawcy /wszystkie klasy pierwsze obowiązkowo

- zdjęcia z zajęć

- notatki, wnioski z lekcji

(nauczyciel i/lub uczniowie)

2.

Opracowanie krótkich prac pisemnych nt.:

„Moje zachowanie świadczy o mnie”.

październik z każdej klasy pierwszej i drugiej co najmniej pięć prac (prace nominują uczniowie i wychowawca) trafia do jury szkolnego (skład: dyrektor do spraw wychowawczych, koordynator, n-l jęz. polskiego)

- prace konkursowe

- protokół

(koordynator projektu)

3. Zajęcia na gddw z savoir vivre listopad wychowawcy /cała klasa

- zdjęcia z zajęć

- notatki, wnioski z lekcji

(nauczyciel i/lub uczniowie)

4.

Ogólnoszkolny konkurs „Dekoracja stołu świątecznego”

grudzień

Impreza cykliczna, zgodnie

z regulaminem konkursu

- zdjęcia

- protokół

(jury i koordynator projektu)

5.

Przeprowadzenie debaty uczniowskiej na temat dobrego wychowania oraz opracowanie Szkolnej Karty Zasad Dobrego Zachowania.

styczeń zespoły 3 osobowe z klas pierwszych, drugich i trzecich (trzecie tylko technikum)

- zdjęcia

- Szkolna Karta Zasad Dobrego Zachowania (koordynator projektu)

6.

Wykonanie plakatu, którego tematem przewodnim będzie „Mój wygląd świadczy o mnie”.

luty Realizacja w ramach „Miesiąca Profilaktyki” zgodnie z regulaminem ustalonym przez jury

- zdjęcia

- prace konkursowe

- protokół

(jury i koordynator projektu)

7.

Ogólnoszkolny konkurs  wiedzy, wśród uczniów na temat savoir vivre.

luty Realizacja w ramach „Miesiąca Profilaktyki” zgodnie z regulaminem ustalonym przez jury

- zdjęcia

- prace konkursowe

- protokół

(jury i koordynator projektu)

8.

Przeprowadzenie między klasowych inscenizacji na temat znajomości i stosowania zasad dobrego zachowania na co dzień w stosunku do osób starszych, dorosłych, rówieśników….

luty Realizacja w ramach „Miesiąca Profilaktyki” zgodnie z regulaminem ustalonym przez jury

- zdjęcia

- prace konkursowe

- protokół

(jury i koordynator projektu)

9. Podsumowanie projektu marzec

koordynatorzy

 

 Konkurs o tytuł „Mistrza savoir vivre’u”

27 lutego 2017r. odbył się szkolny konkurs o tytuł „Mistrza savoir vivre’u”, który składał się z części testowej i zadań praktycznych m.in. nakrycie stołu, wiązanie krawatu.

szk d wych_1
szk d wych_1 szk d wych_1
szk d wych_2
szk d wych_2 szk d wych_2
szk d wych_3
szk d wych_3 szk d wych_3
szk d wych_4
szk d wych_4 szk d wych_4
szk d wych_5
szk d wych_5 szk d wych_5
szk d wych_6
szk d wych_6 szk d wych_6
szk d wych_7
szk d wych_7 szk d wych_7
szk d wych_8
szk d wych_8 szk d wych_8
szk d wych_9
szk d wych_9 szk d wych_9
szk d wych_10
szk d wych_10 szk d wych_10
szk d wych_11
szk d wych_11 szk d wych_11

REALIZACJA PROJEKTU „ SZKOŁA DOBREGO WYCHOWANIA” oraz  Miesiąca Profilaktyki „Profilaktyczne zachowania są kulturalnym sposobem zapobiegania” 

         Od 9 września 2016 r. do 10 marca 2017 r. Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kartuzach realizował  projekt „ Szkoła Dobrego Wychowania”, który zakończył się uzyskaniem certyfikatu przyznawanym przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.

         Celem projektu jest zapoznanie i pogłębienie wiedzy młodzieży na temat standardów  dobrego wychowania oraz wskazanie, jaki mają one wpływ na codzienne życie i relacje rówieśnicze.

         W ramach projektu realizowane były  następujące zadania:

  • pogadanka oraz prace pisemne na temat: „Moje zachowanie świadczy o mnie”,
  • konkurs na plakat ”Mój wygląd świadczy o mnie”, nagrody otrzymały klasy: I TOR, I TI, I TH i I LO”D”.
  • „Dzień dżentelmena” i szkolna debata na temat zasad dobrego zachowania. W tej kategorii przyznano I miejsce dla klasy I Technikum Organizacji Reklamy, II miejsce dla klasy II Liceum Ogólnokształcącego o profilu humanistycznym i III miejsce dla klasy II Technikum Handlowego,
  • 27 lutego 2017r. odbył się szkolny konkurs o tytuł „Mistrza savoir vivre’u”, który składał się z części testowej i zadań praktycznych m.in. nakrycie stołu, wiązanie krawatu. W ostatecznej klasyfikacji tytuł Mistrza savoir vivre’u” przypadł klasie I Technikum Organizacji Reklamy, która otrzymała szarfę i dyplom, II miejsce zajęła klasa II Liceum Ogólnokształcącego o profilu europejskim, III miejsce klasa II Technikum Organizacji Reklamy. Klasa I Technikum Organizacji Reklamy zdobyła również nagrodę  publiczności za dekorację stołu.
  • Młodzież uczestniczyła w licznych warsztatach, pogadankach z tematyki profilaktyki zdrowia i zachowań  Szkoła współpracowała w tym zakresie z różnymi instytucjami i fundacjami m.in. Klub Abstynenta w Kartuzach, Pomorska Fundacja Pomocy Alkoholikom i ich Rodzinom z Kartuzach, RapPedagogia z Pabianic,  Komenda Powiatowa Policji w Kartuzach Wydział Ruchu Drogowego i Fundacja NaproCentrum z Gdańska.

         Projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem młodzieży i wychowawców klas  Nad realizacją projektu czuwali koordynatorzy Justyna Kluge i Marlena Meisner- Kwiatkowska oraz Samorząd Uczniowski i Zespół Wychowawczy.

szk dob wych_1
szk dob wych_1 szk dob wych_1
szk dob wych_2
szk dob wych_2 szk dob wych_2
szk dob wych_3
szk dob wych_3 szk dob wych_3
szk dob wych_4
szk dob wych_4 szk dob wych_4
szk dob wych_5
szk dob wych_5 szk dob wych_5
szk dob wych_6
szk dob wych_6 szk dob wych_6
szk dob wych_7
szk dob wych_7 szk dob wych_7

Konkurs na plakat " Mój wygląd świadczy o mnie"- kl. I
Ogółem otrzymano 11 plakatów od uczniów z kl. I. komisja w składzie.
Pedagog - J. Kluge
Psycholog -B. Gruba
Przewodn. Zespołu Wychowawczego- E. Plichta
dokonała oceny  otrzymanych plakatów. W wyniku prac komisji ustalono, że;
I miejsce zajęła- kl. I TOR
II miejsce- kl. I TH i I TI
III Miejsce- kl. I TE i I LO"D"
Wyróżnienie kl. I LO"C".
W załączeniu zdjęcia plakatów nagrodzonych. Pozdrawiam J. Kluge
dsc_0014
dsc_0014 dsc_0014
dsc_0017
dsc_0017 dsc_0017
dsc_0018
dsc_0018 dsc_0018
dsc_0019
dsc_0019 dsc_0019
dsc_0021
dsc_0021 dsc_0021
dsc_0023
dsc_0023 dsc_0023
„Dzień dżentelmena”
1-loc
1-loc 1-loc
1loc
1loc 1loc
2loc
2loc 2loc
2loc2
2loc2 2loc2
2lod
2lod 2lod
2lod
2lod 2lod
3-th
3-th 3-th
3th
3th 3th
3tor
3tor 3tor
ite
ite ite
ite2
ite2 ite2
itoi
itoi itoi
itoi2
itoi2 itoi2
itor1
itor1 itor1
itor2
itor2 itor2
 

III Liceum Ogólnokształcące nauka trwa 4 lata

Technikum Nr 2 nauka trwa 5 lat

Branżowa Szkoła I Stopnia Nr 1 nauka trwa 3 lata