Rok szkolny 2016/2017

Realizujemy projekt „Szkoła dobrego wychowania”. Celem którego, jest zapoznanie i pogłębienie wiedzy młodzieży ze standardami dobrego wychowania oraz wskazanie jaki ma ono wpływ na codzienne życie, jak i relacje rówieśnicze. W ramach projektu zaplanowane zostały różne formy działań jak: warsztaty savoir vivre, debaty na temat dobrego wychowania, prace pisemne nt.: „Moje zachowanie świadczy o mnie”, inscenizacje na temat znajomości i stosowania zasad dobrego zachowania na co dzień w stosunku do osób starszych, dorosłych, rówieśników oraz konkursy.

Koordynatorami projektu są p. pedagog J. Kluge i p. M. Meisner – Kwiatkowska.

Terminarz i zadania

Lp.zadanieterminuwagi(realizujący, odpowiedzialni)dokumentacja działań
1.Jestem grzeczny i nie wstydzę się mojego zachowania. Pogadanka z uczniami nt. dobrego i złego wpływu środowiska na wychowanie i zachowanie młodego człowiekapaździernikwychowawcy /wszystkie klasy pierwsze obowiązkowo– zdjęcia z zajęć – notatki, wnioski z lekcji (nauczyciel i/lub uczniowie)
2.Opracowanie krótkich prac pisemnych nt.: „Moje zachowanie świadczy o mnie”.październikz każdej klasy pierwszej i drugiej co najmniej pięć prac (prace nominują uczniowie i wychowawca) trafia do jury szkolnego (skład: dyrektor do spraw wychowawczych, koordynator, n-l jęz. polskiego)– prace konkursowe – protokół (koordynator projektu)
3.Zajęcia na gddw z savoir vivrelistopadwychowawcy /cała klasa– zdjęcia z zajęć – notatki, wnioski z lekcji (nauczyciel i/lub uczniowie)
4.Ogólnoszkolny konkurs „Dekoracja stołu świątecznego”grudzieńImpreza cykliczna, zgodnie z regulaminem konkursu– zdjęcia – protokół (jury i koordynator projektu)
5.Przeprowadzenie debaty uczniowskiej na temat dobrego wychowania oraz opracowanie Szkolnej Karty Zasad Dobrego Zachowania.styczeńzespoły 3 osobowe z klas pierwszych, drugich i trzecich (trzecie tylko technikum)– zdjęcia – Szkolna Karta Zasad Dobrego Zachowania (koordynator projektu)
6.Wykonanie plakatu, którego tematem przewodnim będzie „Mój wygląd świadczy o mnie”.lutyRealizacja w ramach „Miesiąca Profilaktyki” zgodnie z regulaminem ustalonym przez jury– zdjęcia – prace konkursowe – protokół (jury i koordynator projektu)
7.Ogólnoszkolny konkurs  wiedzy, wśród uczniów na temat savoir vivre.lutyRealizacja w ramach „Miesiąca Profilaktyki” zgodnie z regulaminem ustalonym przez jury– zdjęcia – prace konkursowe – protokół (jury i koordynator projektu)
8.Przeprowadzenie między klasowych inscenizacji na temat znajomości i stosowania zasad dobrego zachowania na co dzień w stosunku do osób starszych, dorosłych, rówieśników….lutyRealizacja w ramach „Miesiąca Profilaktyki” zgodnie z regulaminem ustalonym przez jury– zdjęcia – prace konkursowe – protokół (jury i koordynator projektu)
9.Podsumowanie projektumarzeckoordynatorzy 

Konkurs o tytuł „Mistrza savoir vivre’u”

27 lutego 2017r. odbył się szkolny konkurs o tytuł „Mistrza savoir vivre’u”, który składał się z części testowej i zadań praktycznych m.in. nakrycie stołu, wiązanie krawatu.

Uczniowie uczą się nakrywać do stołu – sala gimnastyczna wypełniona nakrytymi stolikami oraz uczniowie w trakcie czynności

REALIZACJA PROJEKTU „ SZKOŁA DOBREGO WYCHOWANIA” oraz  Miesiąca Profilaktyki „Profilaktyczne zachowania są kulturalnym sposobem zapobiegania”

Od 9 września 2016 r. do 10 marca 2017 r. Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kartuzach realizował  projekt „ Szkoła Dobrego Wychowania”, który zakończył się uzyskaniem certyfikatu przyznawanym przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.

         Celem projektu jest zapoznanie i pogłębienie wiedzy młodzieży na temat standardów  dobrego wychowania oraz wskazanie, jaki mają one wpływ na codzienne życie i relacje rówieśnicze.

         W ramach projektu realizowane były  następujące zadania:

pogadanka oraz prace pisemne na temat: „Moje zachowanie świadczy o mnie”,

konkurs na plakat ”Mój wygląd świadczy o mnie”, nagrody otrzymały klasy: I TOR, I TI, I TH i I LO”D”.

„Dzień dżentelmena” i szkolna debata na temat zasad dobrego zachowania. W tej kategorii przyznano I miejsce dla klasy I Technikum Organizacji Reklamy, II miejsce dla klasy II Liceum Ogólnokształcącego o profilu humanistycznym i III miejsce dla klasy II Technikum Handlowego,

27 lutego 2017r. odbył się szkolny konkurs o tytuł „Mistrza savoir vivre’u”, który składał się z części testowej i zadań praktycznych m.in. nakrycie stołu, wiązanie krawatu. W ostatecznej klasyfikacji tytuł Mistrza savoir vivre’u” przypadł klasie I Technikum Organizacji Reklamy, która otrzymała szarfę i dyplom, II miejsce zajęła klasa II Liceum Ogólnokształcącego o profilu europejskim, III miejsce klasa II Technikum Organizacji Reklamy. Klasa I Technikum Organizacji Reklamy zdobyła również nagrodę  publiczności za dekorację stołu.

Młodzież uczestniczyła w licznych warsztatach, pogadankach z tematyki profilaktyki zdrowia i zachowań  Szkoła współpracowała w tym zakresie z różnymi instytucjami i fundacjami m.in. Klub Abstynenta w Kartuzach, Pomorska Fundacja Pomocy Alkoholikom i ich Rodzinom z Kartuzach, RapPedagogia z Pabianic,  Komenda Powiatowa Policji w Kartuzach Wydział Ruchu Drogowego i Fundacja NaproCentrum z Gdańska.

         Projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem młodzieży i wychowawców klas  Nad realizacją projektu czuwali koordynatorzy Justyna Kluge i Marlena Meisner- Kwiatkowska oraz Samorząd Uczniowski i Zespół Wychowawczy.

Koordynatorzy Justyna Kluge i Marlena Meisner- Kwiatkowska wręczają szarfę „Mistrza savoir vivre’u” zwycięzcy konkursu

Konkurs na plakat ” Mój wygląd świadczy o mnie”- kl. I

Ogółem otrzymano 11 plakatów od uczniów z kl. I. komisja w składzie.

  • Pedagog – J. Kluge
  • Psycholog -B. Gruba
  • Przewodn. Zespołu Wychowawczego- E. Plichta

dokonała oceny  otrzymanych plakatów. W wyniku prac komisji ustalono, że;

  • I miejsce zajęła- kl. I TOR
  • II miejsce- kl. I TH i I TI
  • III Miejsce- kl. I TE i I LO”D”
  • Wyróżnienie kl. I LO”C”.