Rok szkolny 2018/2019

III edycja projektu „Szkoła dobrego zachowania” – zakończona !

         Apelem podsumowującym, zakończyliśmy trzecią  edycję projektu „Szkoła dobrego wychowania” oraz Miesiąc Profilaktyki: „Profilaktyczne zachowania są podstawą zdrowego funkcjonowania”. W ramach projektu zrealizowaliśmy następujące zadania: zajęcia warsztatowe dotyczące zagadnień „savoir vivre’u” prowadzone przez zwycięzców poprzednich edycji projektu uczniów z kl. II LO”D” i III TOR; zajęcia praktyczne z zachowania się przy stole – zorganizowane w restauracji „Złota Jesień” oraz zajęcia z wizażystką. Samorząd Szkolny, zorganizował 29 marca „elementy regionalne” – jako dzień tematyczny, kładący nacisk na regionalny elegancki strój.

W ramach projektu, młodzież uczestniczyła także w konkursach tematycznych:

  • „konkurs na królewicza i królewną- para, która promowała region” – konkurs na plakat dla klas pierwszych i drugich;
    Laureaci: klasa I LO”C”, II LO”D”, II TH i I TI oraz wyróżnienie dla klasy I TOR,I LO”D” i I Branżowej;
  • „Mistrz savoir vivre” – to zmagania teoretyczne, polegające na rozwiązaniu testu oraz praktyczne: nakrycie stołu, dobór stroju do okoliczności itp.
    Laureaci: tytuł „Szkolnego Mistrza savoir vivre” otrzymała klasa I TE; drugie miejsce klasa I Branżowa; trzecie – I TOI;
  • „Savoir vivre na co dzień – garść zasad”, „ Region- znam go” – konkurs na opracowanie scenariusza  zajęć warsztatowych.
    Laureaci: II LO”D”, III TOR.
  • Ogólnopolski Konkurs Savoir vivre na co dzień – udział wzięło 44 uczniów;

            Trzeba przyznać, że projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem młodzieży, która ugruntowała znane już sobie zagadnienia oraz zdobyła nową wiedzę, potrzebną w życiu codziennym i na rynku pracy. Ważnym elementem w realizacji zadań było wsparcie ze strony wychowawców. Koordynatorami działań były panie Justyna Kluge, Marlena Meisner – Kwiatkowska, Iwona Cyrocka oraz Samorząd Szkolny i Zespół Wychowawczy.

            W ramach Miesiąca Profilaktyki, młodzież uczestniczyła w różnych warsztatach, pogadankach dotyczących profilaktyki zdrowia i zachowań ryzykownych. Szkoła współpracowała w tym zakresie z instytucjami i fundacjami, m. in. Klubem Abstynenta w Kartuzach, Powiatową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w Kartuzach;  „Podstępne WZW” i „Znamię, znam je?”

W roku szkolnym 2016/2017, ZSZiO uzyskało tytuł „Szkoła dobrego wychowania” , co jest efektem realizacji projektu. Dążąc do uwrażliwienia na zasady dobrego wychowania, jakie powinny obowiązywać we wzajemnych relacjach społecznych: w towarzystwie rówieśników, wobec osób starszych zarówno w domu, jak i w miejscu publicznym, w sytuacjach towarzyskich, jak i oficjalnych, kontynuujemy zadania związane z tym zagadnieniem. Rozpoczynamy III edycję programu wzbogaconą o watki regionalne.

W roku szkolnym 2018/2019 zostaną przeprowadzone następujące zadania:

Lp.zadaniaklasyczas realizacji
1.Dekoracja świateczna.pierwsze i kończące (pozostałe, chętni)grudzień
2.Warsztaty na gddwpierwszeod 11 marca
3.Konkurs o tytuł „Mistrz savoir vivre”9 kwiecień aula
4.Plakat promujący regionpierwsze i drugiedo 15 marca
5.Dzień tematycznywszystkiemarzec
6.„Savoir vivre na co dzień – garść zasad” „Region – znam go”wszystkie drugie
i trzecie techn.
do 15 marca
7.Ogólnopolski Konkurs „Savoir vivre na co dzień”laureaci poprzedniej edycjizgodnie z harmonogramem
8.Prezentacja savoir vivre przy stolepierwszekwiecień
9.Warsztaty makijażuchętni 

KONKURS „Dekoracja stołu świątecznego”

W ramach realizacji trzeciej edycji projektu „Szkoła Dobrego Wychowania”, został przeprowadzony konkurs: „Dekoracja stołu świątecznego”. Celem konkursu było świadome uczestnictwo i kultywowanie tradycji kraju i regionu, kształtowanie poczucia estetyki, współpracy oraz promowanie twórczości artystycznej i rozwijanie ekspresji młodzieży.

W konkursie obowiązkowo brały udział klasy pierwsze oraz maturalne, natomiast pozostałe mogły również przystąpić do rywalizacji. Jury w składzie: p. dyrektor

J. Stencel, p. J. Kluge oraz p. J. Kosanecka miały nie łatwe zadanie żeby wyłonić laureatów. Trzeba przyznać, że uczniowie mocno się zaangażowali i przygotowali ciekawe kompozycje,  które mogą być inspiracją dla innych.

Laureaci:

  •  I miejsce – III TOR i IV TOR
  • II miejsce – III TI i II LOc
  • III miejsce – III TH, I LOc i IV TE
  • wyróżnienie przyznano – I TI i II TI 

mmk

Udekorowany stół wigilijny wraz z tradycyjnymi potrawami przygotowany do klasowej wigilii