Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 2/2020/2021 Dyrektora ZSZiO w Kartuzach
z dnia 31.08.2020
REGULAMIN ORGANIZACJI ZAJĘĆ W CZASIE REŻIMU SANITARNEGO ORAZ ZASADY PRZYGOTOWANIA SZKOŁY DO PRACY Z WYKORZYSTANIEM METOD I TECHNIK KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ
I Przepisy ogólne
- Regulamin organizacji zajęć w czasie reżimu sanitarnego oraz zasady przygotowania szkoły do pracy z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, zwany dalej Regulaminem, określa sposób i tryb realizacji zadań Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kartuzach w okresie od 1 września 2020 do odwołania.
- Od 1 września 2020 – w okresie funkcjonowania szkoły w reżimie sanitarnym rozpoczyna się realizacja zadań szkoły, w tym realizacja podstawy programowej w trybie stacjonarnym, zgodnie z zaopiniowanym przez Radę Pedagogiczną tygodniowym planem zajęć oraz arkuszem organizacyjnym.
- Zajęcia stacjonarne w szkole odbywają się zgodnie z zaleceniami ustalonymi przez Ministra Zdrowia oraz Głównego Inspektora
- Ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną, która może być zagrożeniem dla zdrowia uczniów szkoła w każdej chwili może przejść w tryb realizacji zadań online /wariant C/ lub tryb pracy mieszany /wariant B/, w którym część oddziałów lub uczniów będzie pracowała w systemie tradycyjnym a część w systemie online. Regulamin opisuje działania przygotowujące szkołę do zmiany trybu pracy wykonywane jeszcze w trybie pracy stacjonarnej oraz zasady funkcjonowania szkoły w wariancie B /załącznik nr 6 do regulaminu/ oraz w wariancie C
/załącznik nr 7 do regulaminu/.
II. Zasady dotyczące ogólnej organizacji pracy szkoły
- Na teren szkoły mogą wejść tylko uczniowie i pracownicy szkoły. Inne osoby mogą wejść na teren szkoły po wcześniejszym umówieniu telefonicznym, przy zachowaniu przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli, tj. zasłonięcie ust i nosa oraz zdezynfekowanie rąk przed wejściem do szkoły. Osoby trzecie przebywają tylko w koniecznym do załatwienia sprawy czasie i mogą poruszać się jedynie po wyznaczonych częściach wspólnych.
- Szkoła prowadzi ewidencję osób wchodzących do szkoły, które nie są pracownikami bądź uczniami naszej szkoły.
- Do szkoły przychodzą tylko osoby zdrowe - bez objawów przeziębienia i bez temperatury. Uczniowie z objawami przeziębienia lub temperaturą są odsyłani do domu zgodnie z Procedurą postępowania z uczniem, u którego występują objawy, które mogą sugerować zakażenie COVID 19.
- W sytuacji, gdy powiat kartuski znajdzie się w strefie żółtej albo czerwonej przy wejściu do szkoły dyżurujący pracownicy szkoły będą mierzyli termometrem bezdotykowym temperaturę ciała wszystkim pozostałym pracownikom szkoły. Jeżeli pomiar termometrem wynosi 380C lub wyżej – pracownik nie może wejść do szkoły ani podjąć
- W sytuacji, gdy powiat kartuski znajdzie się w strefie żółtej albo czerwonej zakazuje się organizowania wyjść grupowych i wycieczek
- W sytuacji, gdy powiat kartuski znajdzie się w strefie żółtej albo czerwonej zajęcia wychowania fizycznego będą zorganizowanę na powietrzu. Uczniowie na zajęcia wychowania fizycznego stawiają się odpowiednio ubrani, w zależności od warunków
- Uczniowie na teren szkoły wchodzą trzema wejściami. W szkole obowiązuje następujący plan wchodzenia i wychodzenia na zajęcia i
Wejście/wyjście |
Numer sali lekcyjnej |
Wejście przy sekretariacie |
108, 109, 110, 111, 112, 205, 208, 209, 408, 409, 406 |
Wejście główne |
100, 211, 212, 214, 215, 410, 411, 412, 308, 309, 310, 307, 306 |
Wejście przy sali gimnastycznej |
218, 219, 221, 222, 224, 225, 226, 313, 314, 315, 125, 126, 128, 129 |
- W czasie przebywania w szkole należy zachowywać dystans społeczny – 1,5 m od drugiej osoby. Z powodu małej przestrzeni na korytarzach w szkole uczniowie zobowiązani są do noszenia maseczek lub przyłbic. Obowiązek noszenia maseczek nie dotyczy sal lekcyjnych, jednak na życzenie nauczyciela należy założyć maseczkę.
- Uczniowie poszczególnych oddziałów nie mogą się ze sobą kontaktować – przerwy uczniowie spędzają na placu szkolnym na świeżym powietrzu, w salach lekcyjnych lub na korytarzach z zachowaniem dystansu społecznego min. 1,5
- W widocznym miejscu przy wejściach zostaje umieszczona tabliczka z numerami telefonów do organu prowadzącego, kuratora oświaty, stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.
- Sprawy administracyjne i różne, w tym skargi adresowane do Dyrektora, Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego należy kierować do sekretariatu szkoły w formie
elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ';document.getElementById('cloakf60fc56cd3fff63212416532c333aa86').innerHTML += ''+addy_textf60fc56cd3fff63212416532c333aa86+'<\/a>'; , lub kontaktować się z sekretariatem telefonicznie pod numer 58 6810735
- Na teren szkoły poza uczniami i pracownikami szkoły mogą wchodzić wyłącznie rodzice i opiekunowie uczniów oraz osoby, których wejście zostało wcześniej uzgodnione w sekretariacie szkoły. Osoby trzecie mogą poruszać się jedynie po wyznaczonych częściach wspólnych.
- W celu zmniejszenia liczebności uczniów przebywających jednocześnie w szkole wprowadzono dwuzmianowość. Lekcje w szkole odbywają się w godzinach 7.45 – 55.
- W czasie zajęć pracownicy obsługi dezynfekują ciągi komunikacyjne, w tym powierzchnie dotykowe poręcze, wyłączniki światła,
- W sanitariatach dostępne są plakaty prezentujące prawidłowe mycie rąk.
- Uczniowie mają obowiązek unikania większych skupisk uczniów i zachowywać dystans przebywając na korytarzu, w toalecie, innych pomieszczeniach wspólnych oraz na całym terenie szkoły.
- Zawiesza się do odwołania wynajmowanie dystrybutorów z żywnością. Uczniowie przynoszą z domu kanapki i Możliwy będzie zakup posiłków na placu zewnętrznym szkoły w czasie długich przerw przy zachowaniu odpowiedniego dystansu społecznego.
- Wychowawcy klas 01 września 2020 zobowiązują do przestrzegania oraz zapoznają swoich uczniów z regulaminem i procedurami obowiązującymi w szkole od 01 września 2020. Rodzicom przesyłają te informacje w wiadomościach dziennika
- Dyrekcja Szkoły dla trójek klasowych rodziców oraz wychowawcy klas pierwszych zorganizują w pierwszym tygodniu września spotkanie z rodzicami z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego /osoby uczestniczące w spotkaniu muszą mieć zasłonięty nos i usta oraz zdezynfekować ręce przed wejściem do sali/.
- We wrześniu 2020 odbędą się spotkania uczniów z pielęgniarką szkolną, która przedstawi zasady bezpiecznego korzystania z gabinetu profilaktyki zdrowotnej oraz przeprowadzi szkolenia na temat zminimalizowania zagrożenia związanego z zakażeniem wirusem SARS- CoV-2.
III. Zasady bezpiecznego zachowania w czasie przebywania w szkole w klasie i na przerwie
- Uczniowie w czasie lekcji i przerw nie mają prawa wychodzić poza teren szkoły. Uczniowie opuszczają teren szkoły po skończonych zajęciach zgodnie z planem lekcji danego
- Uczniowie nie zmieniają sal – to nauczyciele przychodzą do uczniów na zajęcia, wszystkie zajęcia odbywają się w tej samej sali wskazanej dla danego oddziału, wyjątkiem mogą być zajęcia praktyczne zawodowe, informatyka, języki obce oraz wychowanie
- Uczniowie w sali mają stałe miejsca siedzenia w ławkach, nie mogą tych miejsc zmieniać.
- W każdej klasie i na każdym korytarzu oraz przy wejściach do szkoły jest płyn do dezynfekcji rąk.
- Uczniowie przynoszą ze sobą do szkoły tylko niezbędne do pracy materiały. Materiały te nie mogą być pożyczane oni przekazywane innym
- Przed i po zajęciach – szczególnie w czasie przerwy, gdy do sali ma wejść nowa grupa uczniów pracownicy zobowiązani są do dezynfekcji pomieszczenia, w którym odbywały się zajęcia.
- Pomieszczenia są wietrzone na każdej przerwie, a w razie potrzeby również w czasie
- W trakcie zajęć zaleca się unikanie organizacji pracy uczniów w małych grupach lub parach, nie organizuje się także oceny koleżeńskiej prac ani innych działań związanych z wymianą rzeczy należących do innego
- Uczniowie mogą przebywać tylko na korytarzu przy sali, w której odbywają się zajęcia i nie mogą kontaktować się z uczniami z innych.
IV Zasady bezpiecznego zachowania w sekretariacie szkoły i gabinetach Dyrekcji Szkoły
- Osoby z zewnątrz, zgodnie z zaleceniem GIS dotyczącym ograniczania przebywania osób z zewnątrz na terenie szkoły, w czasie pandemii COVID 19 mogą wejść do sekretariatu tylko po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się
- Osoby wchodzące do sekretariatu, gabinetu dyrekcji dezynfekują ręce
- W sekretariacie, gabinecie dyrekcji może przebywać maksymalnie 1 petent zachowując dystans od pań w sekretariacie, dyrekcji
- Zaleca się jak najczęstsze wietrzenie pomieszczenia (co godzinę).
- Zaleca się dezynfekcję powierzchni lub elementów wyposażenia często używanych
- Zalecane jest noszenie rękawiczek
V. Zasady bezpiecznego zachowania w bibliotece i czytelni
- Osoby z zewnątrz, zgodnie z zaleceniem GIS, dotyczącym ograniczania przebywania osób z zewnątrz na terenie szkoły, w czasie pandemii COVID 19, nie mogą korzystać z biblioteki szkolnej.
- Wchodząc do biblioteki uczniowie dezynfekują przy wejściu ręce.
- Uczniowie nie mogą przekraczać wyznaczonych przez bibliotekarza linii „drogi brudnej” – z książkami do zwrotu oraz „drogi czystej” z wypożyczonymi książkami (oznakowanie na podłodze)
- Książki, po zdjęciu z ewidencji uczniowie odkładają do wskazanego opisanego datą kosza, gdzie przez 2 dni będą w tzw. kwarantannie bibliotecznej, zanim można je będzie bezpiecznie wypożyczyć innym
- W bibliotece mogą przebywać jednocześnie 2 osoby, z zachowaniem dystansu 1,5 m odległości od siebie. Do bibliotekarza podchodzi jedna
- Przy wypożyczaniu zbiorów z biblioteki czytelnik jest zobowiązany do noszenia maski ochronnej lub innego sposobu zasłaniania nosa i
- Zalecane jest noszenie rękawiczek ochronnych przez czytelnika podczas przeglądania zbiorów bibliotecznych.
- Niedostępny pozostaje swobodny dostęp do regałów bibliotecznych dla czytelników. Książki podaje wyłącznie pracownik
- Zawieszone do odwołania jest korzystanie ze zbiorów bibliotecznych na
- Ostatni użytkownik może wejść do biblioteki 15 minut przed zamknięciem
- Korzystając z komputerów znajdujących się w czytelni należy zachować odstęp zajmując, co drugi stolik. Po skończonej pracy uczeń dezynfekuje klawiaturę oraz stolik.
VI. Zasady bezpiecznego zachowania w gabinecie psychologa i pedagoga szkolnego oraz doradcy zawodowego, kierownika praktycznej nauki zawodu oraz zastępcy kierownika- Osoby z zewnątrz, zgodnie z zaleceniem GIS dotyczącym ograniczania przebywania osób z zewnątrz na terenie szkoły, w czasie pandemii COVID 19, nie mogą korzystać z porad psychologa i pedagoga szkolnego, a także doradcy
- Rodzice/ prawni opiekunowie proszeni są o konsultacje telefoniczne, ewentualne konsultacje indywidualne będą umawiane wcześniej
- Wchodząc do gabinetu uczniowie oraz rodzice/ prawni opiekunowie dezynfekują ręce przy wejściu.
- W gabinecie może przebywać maksymalnie 1 osoba zachowując dystans 1,5 m odległości od psychologa, pedagoga, doradcy czy
- W czasie zajęć z psychologiem lub pedagogiem zalecane jest noszenie maski ochronnej lub zastosowanie innego sposobu zasłaniania nosa i
- Zaleca się jak najczęstsze wietrzenie pomieszczenia (co godzinę).
- Zaleca się dezynfekcję klamki, stolika, poręczy foteli, telefonów, włączników światła i innych powierzchni lub elementów wyposażenia często używanych.
- Wizyta w gabinecie nie może trwać dłużej niż 30 minut - po każdych konsultacjach lub zajęciach indywidualnych psycholog, pedagog czy doradca, kierownik dezynfekuje powierzchnię stolika, poręcze foteli i wietrzy
- Zalecane jest noszenie rękawiczek
VII. Zasady bezpiecznego zachowania w szatni i korzystania z szafek szkolnych
- Uczniowie, którzy mają szafkę szkolną zostawiają swoje nakrycia wierznie w Pozostali uczniowie korzystają z szatni szkolnej, gdzie sami zawieszają i odbierają rzeczy w wyznaczonym miejscu dla danej klasy /w szatni są odpowiednie oznaczenia/. W boksie szatni może być tylko 2 osoby jednocześnie, jedna osoba wychodzi to dopiero druga wchodzi.
- W czasie korzystania z szatni lub szafek szkolnych każdy uczeń jest zobowiązany zachować dystans min. 1,5 m od drugiej
- Każdy uczeń ma obowiązek raz w tygodniu zdezynfekować swoją szafkę.
- Uczniowie w szatni lub przy szafkach szkolnych niezwłocznie przygotowują się do wyjścia na zajęcia lekcyjne bądź na dwór.
- Obsługa szkoły dezynfekuje codziennie zewnętrzna część szafek szkolnych oraz szatnię.
VIII. Zasady bezpiecznego zachowania się w świetlicy szkolnej
- W świetlicy obowiązuje zachowanie dystansu społecznego 1,5
- W świetlicy mogą przebywać wyłącznie uczniowie, którzy czekają na zaplanowane w danym dniu zajęcia lekcyjne lub na
- Przed wejściem do świetlicy uczniowie myją ręce i następnie dezynfekują. W świetlicy dostępne są płyny dezynfekujące ręce.
- W czasie zajęć obsługa szkoły dezynfekuje stoły i klamki, wyłączniki światła.
IX. Zasady bezpiecznego zachowania się w pokoju nauczycielskim
- W pokoju nauczycielskim zaleca się zachowanie odpowiedniego dystansu społecznego
- Przed wejściem do pokoju nauczycielskiego należy zdezynfekować ręce
- Po zakończonej pracy każdy nauczyciel usuwa ze stołów i parapetów wszystkie własne
X. Zasady bezpiecznego zachowania się w pracowniach informatycznych i kształcenia zawodowego
- Uczniowie przed wejściem sali dezynfekują ręce.
- Uczniowie zajmują swoje miejsce do nauki, nie chodzą po sali bez koniecznej
- Po zakończonych zajęciach, każdy uczeń dokonuje dezynfekcji klawiatury, pulpitu, pomocy dydaktycznej za pomocą papieru jednorazowego i przy użyciu środka dezynfekcyjnego
- Materiały do dezynfekcji wyrzucane są do kosza z pokrywą.
- Po zakończonej dezynfekcji, uczniowie dezynfekują ręce.
XI. Zasady bezpiecznego korzystania z sali gimnastycznej i szatni
- Uczniowie wchodząc na salę gimnastyczną dezynfekują ręce.
- Na sali gimnastycznej mogą przebywać maksymalnie 3 grupy ćwiczebne. Przestrzeń do zajęć dla uczniów w sali gimnastycznej spełnia wytyczne GIS ( minimum 4 m2 )
- W przypadku większej ilości grup, lekcje dla czwartej lub piątej grupy odbywają się na powietrzu, tj. w otwartej przestrzeni terenu szkoły lub poza terenem szkoły, w razie niepogody klasy te odbywają zajęcia na trybunach.
- Uczniowie przebywają w wyznaczonej części sali gimnastycznej, zachowując bezpieczną odległość.
- Po każdej lekcji nauczyciel dezynfekuje sprzęt sportowy, z którego korzystał.
- Uczniowie niećwiczący i zwolnieni z ćwiczeń przebywają na sali gimnastycznej zachowując bezpieczną odległość w miejscu wskazanym przez
- Uczniowie ćwiczący, po uzgodnieniu z nauczycielem, przebierają się w Grupy uczniów, które korzystają z otwartej przestrzeni na terenie szkoły lub poza terenem szkoły mogą zostawić rzeczy szkolne na trybunach.
- Przed wejściem do szatni należy zachować wszystkie reżimy sanitarne (zakryte usta i nos, dezynfekcja dłoni przed wejściem do szatni)
- W szatni mogą przebywać jedynie osoby z grupy, które w danym czasie mają lekcje wychowania
- Należy ograniczyć przebywanie w szatni do niezbędnego minimum z zachowaniem wszelkich środków ostrożności.
- Szatnia w czasie lekcji będzie
- W czasie prowadzenia zajęć, bez zgody nauczycieli prowadzących lekcje wychowania fizycznego, na korytarzu przy szatni wf nie mogą przebywać inne
- Uczniowie po lekcji stosują się do obowiązujących procedur w czasie
XII. Zasady bezpiecznego zachowania w pokoju kierownika gospodarczego, głównej księgowej oraz sekretarza szkoły
- Osoby z zewnątrz, zgodnie z zaleceniem GIS dotyczącym ograniczania przebywania osób z zewnątrz na terenie szkoły, w czasie pandemii COVID 19, nie mogą przebywać w pomieszczeniach kierownika gospodarczego, głównej księgowej oraz sekretarza szkoły.
- Uczniowie, zgodnie z zaleceniem dyrektora szkoły, w czasie pandemii COVID 19, nie mogą przebywać w pomieszczeniach kierownika gospodarczego, głównej księgowej oraz sekretarza szkoły.
- Pracownicy szkoły proszeni są o zgłaszanie swoich potrzeb (zamówienia materiałów biurowych, sprawy kadrowe, księgowe, wystawianie zaświadczeń) mailowo, telefoniczne lub na piśmie (przed gabinetem kierownika gospodarczego umieszczono stolik wraz zeszytem, do którego należy wpisać zapotrzebowanie):
- Sabina Roszkowska – kierownik gospodarczy, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub pod numerem telefonu 58 681-07-35 wew. 40,
- Irena Knut – główna księgowa, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub pod numerem telefonu 58 681-07-35 wew. 38,
- Anna Klasa – sekretarz szkoły, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub pod numerem telefonu 58 681-07-35 wew. 44.
O możliwości odbioru zamówionych materiałów biurowych, dokumentów osoby zainteresowane zostaną poinformowane mailowo lub telefonicznie.
Ewentualne konsultacje indywidualne będą umawiane wcześniej telefonicznie.
- Wchodząc do gabinetu pracownicy szkoły dezynfekują ręce przy wejściu.
- W gabinecie może przebywać maksymalnie 1 osoba zachowując dystans 1,5 m odległości od kierownika gospodarczego, głównej księgowej oraz
- Zaleca się jak najczęstsze wietrzenie pomieszczenia (co godzinę).
- Zaleca się dezynfekcję klamki, stolika, poręczy foteli, telefonów, włączników światła i innych powierzchni lub elementów wyposażenia często używanych.
- Wizyta w gabinecie nie może trwać dłużej niż 30 minut - po każdych konsultacjach lub zajęciach indywidualnych kierownika gospodarczego, głównej księgowej oraz sekretarz szkoły dezynfekuje powierzchnię stolika, poręcze foteli i wietrzy
- Zalecane jest noszenie rękawiczek
XIII. Zasady pełnienia dyżurów podczas przerw przez nauczycieli
- Dyżury nauczycieli będą prowadzone według harmonogramu ustalonego przez wicedyrektora szkoły.
- Nauczyciel w czasie dyżury ma zasłonięte usta i nos.
- Nauczyciel dyżurujący przy wejściu do szkoły przypomina uczniom o zdezynfekowaniu rąk przed wejściem do szkoły oraz założeniu
- Każdy Nauczyciel dyżurujący czuwa nad bezpieczeństwem młodzieży, prowadzi kontrolowane poczucie swobody młodzieży zachowując reżim
- Nauczyciel dyżurujący na korytarzach nadzoruje również bezpieczeństwo młodzieży w salach lekcyjnych.
- Nauczyciel dyżurujący przy toaletach zwraca uwagę na zachowanie liczebności osób korzystających z toalet przestrzegając dystansu społecznego 1,5 m
- Nauczyciel dyżurujący na zewnątrz na placu przyszkolnym nadzoruje zachowanie przez uczniów dystansu społecznego 1,5 m, a w przypadku niezachowania tego dystansu konieczności założenia maseczki ochronnej. Nauczyciel nadzoruje również respektowanie przez uczniów zakazu wychodzenia poza teren szkoły w czasie.
XIV. Zasady bezpiecznego zakupu produktów spożywczych z firmy cateringowej - Pracownik firmy cateringowej, dostarczający posiłki i produkty do szkoły, jest zobowiązany poinformować szkołę telefonicznie lub mailowo o czasie planowanej dostawy.
- Pracownik firmy cateringowej dostarczający posiłki i produkty do szkoły jest zobowiązany do stosowania środków ochrony
- Posiłki sprzedawane są na zewnątrz na placu
- Uczniowie kupując żywność zobowiązani są do przestrzegania dystansu społecznego 1,5 m
XV. Przygotowanie szkoły do pracy online
- Wychowawcy klas do dnia 04 września 2020 zbiorą informacje dotyczące:
- aktualnych telefonów uczniów i rodziców w swojej klasie,
- możliwości dostępu ucznia do sprzętu komputerowego i dostępu do Internetu w warunkach domowych w czasie trwania zajęć on-line.
- Wychowawcy klas informują uczniów i rodziców o sposobie komunikowania się. Z rodzicami pracownicy szkoły mogą komunikować się za pomocą dziennika Librus lub telefonicznie, natomiast z uczniami za pomocą dziennika Librus, za pomocą Microsoft Teams albo Messenger, w koniecznych sytuacjach
- W związku z możliwą koniecznością przejścia szkoły na pracę w trybie kształcenia na odległość
- w ramach przygotowania się do zmiany trybu pracy – każdy nauczyciel ma obowiązek we wrześniu zorganizować jedno spotkanie online w każdej klasie, w której uczy z wykorzystaniem Microsoft Teams. Na spotkaniu należy sprawdzić obecność – a w razie nieobecności ucznia nauczyciel z wychowawcą ustalają przyczyny absencji. Celem spotkania jest sprawdzenie łączności z wszystkimi uczniami danej klasy, w tym sprawdzenie mikrofonów uczniów oraz możliwości włączenia kamer, a także możliwości wyświetlania i przekazywania materiałów dydaktycznych. Takie spotkanie kontrolne nie może być dłuższe niż 15 minut. W klasach pierwszych może odbyć się takie spotkanie po dodaniu uczniów klas pierwszych do szkolnej grupy użytkowników Office365 przez szkolnego administratora p. P. Pobłockiego.
- Dyrekcja szkoły zorganizuje we wrześniu szkolenia dla nauczycieli z obsługi Office365 o różnych poziomach
Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 2/2020/2021 Dyrektora ZSZiO w Kartuzach
z dnia 31.08.2020
Procedura postępowania z uczniem, u którego występują objawy, które mogą sugerować zakażenie COVID 19
- Odrębne pomieszczenie do izolacji
- W ZSZiO w Kartuzach sala 415 pełni funkcje izolatki
- Pomieszczenie jest regularnie, co najmniej raz dziennie sprzątane i dezynfekowane przez pracowników obsługi,
- Z pomieszczenia usunięto przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie uprać lub dezynfekować
- Izolacja ucznia
- Pracownik szkoły
- Jeżeli pracownik szkoły zauważy u ucznia niepokojące objawy, które mogą sugerować zakażenie COVID 19,(np. kaszel, podwyższona temp, duszność) izoluje go w odrębnym
- Uczeń do czasu przybycia rodziców pozostaje pod opieką pracownika szkoły zabezpieczonego w środki ochrony osobistej (maseczkę, rękawiczki jednorazowe, fartuch z długim rękawem). Osoby kontaktujące się z dzieckiem w izolacji muszą używać środków ochronnych, kontakty należy graniczyć do niezbędnego minimum
- Pozostali uczniowie z klasy pod opieką innego pracownika natychmiast myją ręce i przechodzą w miarę możliwości do innego zdezynfekowanego pomieszczenia lub na zewnątrz na plan przyszkolny. W tym czasie sala jest wietrzona i dezynfekowana.
- Niezwłocznie powiadomienie rodziców/opiekunów w celu pilnego odebrania ucznia ze szkoły
- Pracownik szkoły
- Pracownik szkoły, wykorzystując uzgodniony z rodzicami/opiekunami sposób szybkiej komunikacji niezwłocznie powiadamia rodziców o izolacji i konieczności pilnego odbioru dziecka ze szkoły
- Odbiór ucznia przez rodziców następuje zgodnie z ustalaną procedurą odbioru ucznia ze szkoły
- Rodzic dziecka/opiekun odbierający dziecko ze szkoły
- Rodzic lub opiekun odbierający dziecko nie wchodzi na teren szkoły, kontaktuje się telefonicznie z sekretariatem lub wychowawcą klasy lub innym pracownikiem szkoły) i czeka na zgłoszenie się pracownika. Dziecko z objawami
choroby nie może samo opuścić szkoły!
- Pracownik szkoły, w środkach ochrony osobistej – w maseczce, fartuchu i w rękawicach ochronnych przyprowadza dziecko do drzwi wyjściowych – zachowuje właściwą odległość 2 m od drzwi, z tej odległości identyfikuje rodzica (w razie wątpliwości podchodzi i prosi o dokument tożsamości),
- Rodzic ma założoną maskę zakrywającą nos i
- Zakończenie procedury odbioru dziecka z objawami, które mogą sugerować zakażenie COVID 19 przez pracownika szkoły
- Pracownik szkoły
- Po zakończeniu procedury pracownik szkoły najpierw dezynfekuje rękawice, następnie zgodnie z instrukcją zdejmuje maseczkę i fartuch i rękawice.
- Izolatka, w której przebywało dziecko jest bardzo dokładnie sprzątana z użyciem właściwych detergentów, wietrzona i odkażana – zgodnie z instrukcją sprzątania i odkażania sal.
- Dyrektor szkoły
- Dyrektor ze względu na bezpieczeństwo innych dzieci i pracowników szkoły informuje najbliższą powiatową stację sanitarno-
epidemiologiczną o pojawieniu się w szkole ucznia z objawami, które mogą sugerować zakażenie COVID 19 i czeka na instrukcje – dalej postępuje zgodnie z tymi instrukcjami.
- Następnie dyrektor zawiadamia organ prowadzący i sporządza notatkę ze wskazaniem dokładnej daty i godziny powiadomień oraz opisem przebiegu działań i zachowuje ją w dokumentacji szkoły.
Załącznik nr 3 do zarządzenia nr 2/2020/2021 Dyrektora ZSZiO w Kartuzach
z dnia 31.08.2020
Procedura postępowania z pracownikiem, u którego występują objawy, które mogą sugerować zakażenie COVID 19
- Odrębne pomieszczenie do izolacji
- W ZSZiO w Kartuzach sala 415 pełni funkcje izolatki
- Pomieszczenie jest regularnie, co najmniej raz dziennie sprzątane i dezynfekowane przez pracowników obsługi,
- Z pomieszczenia usunięto przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie uprać lub dezynfekować
- Natychmiastowe odsunięcie od pracy i izolacja pracownika
- Pracownik szkoły /dyrektor
- Do pracy mogą przychodzić jedynie zdrowe osoby, bez jakichkolwiek objawów wskazujących na chorobę zakaźną. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie przychodzą do pracy, pozostają w domu i kontaktują się się telefonicznie ze stacją sanitarno- epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia dzwonią po karetkę pogotowia lub pod nr 999/ 112/ i koniecznie informują, że mogą być zakażeni
- Jeżeli pracownik szkoły zauważy u siebie lub innego pracownika niepokojące objawy, które mogą sugerować zakażenie koronawirusem (np. kaszel, podwyższona temp, duszność,) natychmiast informuje o tym dyrektora szkoły.
- Dyrektor odsuwa pracownika od pracy i izoluje go w odrębnym, przygotowanym do tego celu pomieszczeniu, tzw.
- Osoba izolowana obowiązkowo musi założyć maseczkę zakrywającą nos i
- Osoby kontaktujące się z pracownikiem w izolacji muszą używać środków ochronnych osobistej (maseczki, rękawiczek jednorazowych, fartucha z długim rękawem). Kontakty należy graniczyć do niezbędnego minimum – najlepiej jedna
- Jeżeli osobą chorą jest nauczyciel, to uczniowie z tej klasy pod opieką innego nauczyciela natychmiast myją ręce i przechodzą w miarę możliwości do innego zdezynfekowanego pomieszczenia lub wychodzą na zewnątrz szkoły. O zaistniałej sytuacji natychmiast informowani są rodzice i uruchamiana jest procedura odbioru dzieci. W tym czasie sala jest wietrzona i dezynfekowana.
- Powiadomienie właściwych służb
- Dyrektor
- Dyrektor powiadamia powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i dalej stosuje się do ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń
- W zależności od stanu pacjenta i decyzji sanepidu dyrektor:
A1. Lekkie objawy
Dyrektor odsyła pacjenta do domu własnym środkiem transportu. Pracownik nie może korzystać z komunikacji publicznej - do momentu przyjazdu transportu pracownik jest w izolacji
A1. Stan poważny – pracownik wymaga hospitalizacji Dyrektor dzwoni po karetkę pogotowia, opisuje sytuację (wyraźnie wskazuje, że objawy mogą świadczyć o zakażeniu koronawirusem - do momentu przyjazdu karetki pracownik jest w izolacji
W obu przypadkach dyrektor sporządza notatkę ze wskazaniem dokładnej daty i godziny powiadomień, oraz przebiegu działań i zachowuje ją w dokumentacji szkoły oraz zawiadamia organ prowadzący.
- Zakończenie procedury
- Pracownik szkoły/dyrektor
- Po zakończeniu procedury pracownik szkoły, który kontaktował się z izolowanym najpierw dezynfekuje rękawice, następnie poprawnie, zgodnie z instrukcją zdejmuje maseczkę i fartuch z długim rękawem i na koniec rękawice.
- Izolatka, w której przebywał chory jest bardzo dokładnie sprzątana z użyciem właściwych detergentów, wietrzona i odkażana. Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, należy poddać gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w podmiocie procedurami oraz zdezynfekować powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, uchwyty ).
- Dyrektor ustala listę osób przebywających w tym samym czasie w szkole, z którymi przebywała osoba podejrzana o zakażenie.
- Należy stosować się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek
Załącznik nr 4 do zarządzenia nr 2/2020/2021 Dyrektora ZSZiO w Kartuzach
z dnia 31.08.2020
Procedura dostaw gotowych posiłków i produktów z firmy cateringowej
- Pracownik firmy cateringowej, dostarczający posiłki i produkty na plac przyszkolny jest zobowiązany poinformować szkołę telefonicznie lub mailowo o czasie planowanej
- Pracownik firmy cateringowej dostarczający posiłki i produkty dla uczniów i pracowników szkoły jest zobowiązany do stosowania środków ochrony
- Posiłki przewożone są w biodegradowalnych pojemnikach jednorazowych, w termosach transportowych zgodnie z wymogami ustawy o żywieniu
- Firma nie ma prawa wnosić jedzenia do budynku szkoły.
- Posiłki sprzedawane są na zewnątrz na placu
- Uczniowie kupując żywność zobowiązani są do przestrzegania dystansu społecznego 1,5 m
Załącznik nr 5 do zarządzenia nr 2/2020/2021 Dyrektora ZSZiO w Kartuzach
z dnia 31.08.2020
Procedura postępowania z odpadami dla osób stosujących środki zapobiegawcze w szkole w celu minimalizacji ryzyka zarażenia i rozprzestrzeniania się koronawirusa
Zgodnie z Wytycznymi Ministra Klimatu i Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawie postępowania z odpadami wytwarzanymi w czasie występowania zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 i zachorowań na wywoływaną przez niego chorobę COVID-19 (w czasie trwania pandemii/epidemii):
- Odpady powinny być segregowane i wrzucane do właściwych pojemników (papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bioodpady, odpady zmieszane).
- Maseczki, rękawiczki i inne środki ochronne stosowane przez osoby zdrowe powinny być uprzednio zebrane workach, które po zawiązaniu wrzucane są do pojemnika/worka na odpady zmieszane
Załącznik nr 6 do zarządzenia nr 2/2020/2021 Dyrektora ZSZiO w Kartuzach
z dnia 31.08.2020
Zasady pracy szkoły w systemie hybrydowym /WARIANT B/ i w systemie pracy tylko zdalnej /WARIANT C/
- Postanowienia ogólne
- Regulamin organizacji pracy w systemie hybrydowym (mieszanym) określa formy i sposób realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego w Zespole Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kartuzach w okresie częściowego ograniczenia jej funkcjonowania ze względu na zwiększone ryzyko zagrożenia uczniów i pracowników zakażeniem Covid-19.
- Częściowe zawieszenie funkcjonowania szkoły zostało podjęte przez Dyrektora po uzyskaniu zgody organu prowadzącego i pozytywnej opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego w
- Regulamin obowiązuje całą społeczność szkolną i wszystkich pracowników zatrudnionych w Zespole Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w
- Za organizację realizacji zadań szkoły, w tym zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zadań, w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły odpowiada Dyrektor szkoły.
- Zasady organizacji pracy szkoły
- W okresie ograniczenia funkcjonowania szkoły i prowadzenia zajęć w systemie hybrydowym /WARIANT B/:
- każda klasa zostanie podzielona na dwie grupy, jedna będzie uczestniczyła w zajęciach lekcyjnych stacjonarnie w szkole, natomiast druga grupa równolegle będąc w domu będzie uczestniczyła w zajęciach online. Grupy będą zamieniały się co tydzień.
- W każdej klasie jest komputer, łącze internetowe i kamera umożliwiająca nauczycielom połączyć się z uczniami, którzy są w tym czasie w domu. Nauczyciel łączy się za pomocą aplikacji Teams.
- We wszystkich klasach zajęcia dydaktyczne są prowadzone zgodnie z planem lekcji. Zajęcia odbywają się w salach przydzielonych na dzień 1 września 2020;
- zajęcia rewalidacyjne i specjalistyczne prowadzone są w szkole, zgodnie z planem, z zachowaniem procedur bezpieczeństwa i reżimu sanitarnego;
- uczniów i pracowników szkoły przebywających na terenie placówki obowiązuje reżim sanitarny i obowiązek przestrzegania wdrożonych procedur bezpieczeństwa;
- praca specjalistów i psychologa, pedagoga szkolnego pozostaje bez zmian;
- uczniowie odbywający naukę na odległość mają prawo do korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zdalnej
- w przypadku zaistnienia potrzeby konsultacji z nauczycielami wychowawcy klas przekażą uczniom ustalone godziny dyżurów i formy Dopuszcza się możliwość prowadzenia konsultacji na terenie szkoły, po wcześniejszym ustaleniu daty i terminu z nauczycielem;
- Nauczanie zdalne i zasady jego prowadzenia /WARIANT C/:
- W okresie częściowego czasowego ograniczenia funkcjonowania Szkoły wprowadza się formę kształcenia na odległość zgodnie z zarządzeniem Dyrektora Szkoły
- Podstawową platformą komunikacyjną nauczycieli z uczniami i rodzicami jest Dziennik Librus Synergia oraz aplikacja Teams. Nauczyciele mogą również w celu lepszej komunikacji i przesyłania informacji wykorzystać Messenger. W wyjątkowych sytuacjach pracownicy szkoły mogą kontaktować się
- Zajęcia online odbywają się za pomocą aplikacji Teams. Zapisy na Teams są dowodem realizacji zajęć lekcyjnych i podlegają
- Do zajęć prowadzonych przez nauczyciela bezpośrednio z uczniami z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość zalicza się:
- Prowadzenie zajęć online;
- Rozmowy telefoniczne z uczniami;
- Rozmowy z uczniami na czacie tekstowym, na forum dyskusyjnym;
- Prowadzenie wideokonferencji/webinariów i innych form komunikowania się online;
- Prowadzenie konsultacji w czasie zajęć wyznaczonych w tygodniowym planie godzin.
- Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość to aktywność nauczyciela i ucznia, która odbywa się z użyciem monitorów
Formy współpracy dyrekcji, nauczycieli z rodzicami i uczniami
- Nauczyciel zobowiązany jest do regularnego odczytywania wiadomości wysyłanych przez Dyrekcję poprzez dziennik Librus bądź e-maila służbowego i w razie potrzeby bezzwłoczne udzielenia odpowiedzi na
- Rady Pedagogiczne są przeprowadzane w formie stacjonarnej z zachowaniem reżimu sanitarnego, w wyjątkowych sytuacjach mogą być w trybie online za pomocą aplikacji
- Wychowawca czuwa nad prawidłową dostępnością uczniów do zamieszczanych przez nauczycieli materiałów i utrzymuje stały kontakt z uczniami i rodzicami ze swojej klasy. O każdym zgłaszanym przez rodziców i uczniów problemie powinien bezzwłocznie zawiadomić wicedyrektora szkoły od spraw
- Współpracę każdego zespołu przedmiotowego koordynuje lider przedmiotowy. W celu podniesienia jakości kształcenia i prowadzenia zajęć zdalnych wskazana jest pomoc koleżeńska i konsultacje w zespole
- Każdy nauczyciel w sprawozdaniu semestralnym składanym do lidera przedmiotowego pisze sprawozdanie z prowadzenia zajęć w trybie hybrydowym lub
- Nauczyciel zobowiązany jest do regularnego odczytywania wiadomości wysyłanych przez rodziców i uczniów poprzez dziennik Librus i w razie potrzeby bezzwłoczne udzielenia odpowiedzi.
- W przypadku, kiedy uczeń nie ma możliwości uczestniczenia w zajęciach online, wychowawca informuje o tym fakcie nauczycieli uczących w danej
- Począwszy od prowadzenia nauczania zdalnego uczeń lub jego rodzice nieposiadającego sprzętu do zdalnej nauki ma prawo wystąpić do dyrektora szkoły o jego użyczenie.
Zasady ustalania tygodniowego zakresu treści nauczania w poszczególnych oddziałach.
- Dobór treści kształcenia należy dokonywać do ustalonego tygodniowego rozkładu lekcji w poszczególnych klasach oraz z uwzględnieniem ustalonych i przedstawionych Dyrekcji zmian w programach
- Nauczyciel planując treści nauczania jest obowiązany uwzględnić możliwości psychofizyczne uczniów w podejmowaniu wysiłku, warunki rodzinne ucznia, zróżnicowanie zajęć w danym dniu, łączenie naprzemienne kształcenia z użyciem monitorów i bez ich użycia, ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
- Zakres dobranych treści e-lekcji ma uwzględniać czas jej trwania – 30 Pozostała część jednostki dydaktycznej przewidziana jest na połączenie /Teams/ z uczniami, którzy obywają zajęcia online, sprawdzenie obecności, konsultacje indywidulane z uczniami i dodatkowe wyjaśnienia.
- Terminy wykonania zadań nie mogą być zbyt krótkie. Wiadomości i zadania od jednego nauczyciela (z jednego przedmiotu) powinny być przekazywane z zachowaniem równomiernego obciążenia ucznia w korelacji z innymi otrzymywanymi zadaniami z pozostałych przedmiotów. Wychowawca nadzoruje współpracę nauczycieli z uczniami.
Ocenianie uczniów w nauczaniu na odległość
- Ocenianie bieżące polega na wystawieniu oceny zgodnie z przyjętą skalą stopni w Statucie Szkoły, z uwzględnieniem w szczególności: co uczeń zrobił dobrze, co wymaga poprawy, a także wysiłku wkładanego w wykonanie zadania przez ucznia za:
- odpowiedzi ustne w czasie zajęć on-line;
- wypowiedzi uczniów na czacie tekstowym, na forum dyskusyjnym;
- wypowiedzi uczniów w czasie wideokonferencji/webinariów i innych form komunikowania się on-line;
- wykonanych w domu zadań zleconych przez nauczyciela, przesłanych elektronicznie, np. w formie projektu, prezentacji, plakatu, karty pracy;
- testy on-line udostępnione na wybranej przez nauczyciela
- Prace wykonywane przez uczniów dostosowane są do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
- Prace zadawane uczniom do samodzielnego wykonania w domu, które podlegają ocenie, uwzględniają warunki techniczne, takie jak dostęp ucznia do Internetu oraz jego jakość, urządzenia dostępne do zdalnej
- Liczba zadanych prac zależy od nauczyciela przedmiotu, mając jednak na uwadze wyeliminowanie nadmiernego obciążenia i zachowanie odpowiednich warunków
- Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i do
- Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu, nauczyciel umożliwia mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób – za pomocą sms lub w wersji papierowej.
- Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na swoje ograniczone możliwości psychofizyczne, nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań za pomocą sms lub w wersji
- Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie może mieć wpływu poziom jego kompetencji cyfrowych. Nauczyciel ma obowiązek wziąć pod uwagę zróżnicowany poziom umiejętności obsługi narzędzi informatycznych i dostosować poziom trudności wybranego zadania oraz czas jego wykonania do możliwości psychofizycznych ucznia,
- W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Szkoły przy ustalaniu oceny zachowania ucznia bierze się pod uwagę jego aktywność w nauczaniu
- Rodzice oraz uczniowie będą informowani o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych ocenach za pośrednictwem dziennika elektronicznego lub
- Uczniowie dodatkowo otrzymują informację zwrotną o postępach w nauce oraz ocenach na bieżąco w czasie zajęć on-line oraz konsultacji w trakcie wyznaczonych w tygodniowym planie godzin zajęć.
Dokumentowanie przebiegu nauczania i wychowania
- Dokumentowanie przebiegu nauczania i wychowania odbywa poprzez systematyczne rejestrowanie odbytych zajęć w dzienniku elektronicznym w interfejsie lekcyjnym oraz w sprawozdaniu semetralnym do lidera
- Sprawdzenie obecności uczniom odbywającym nauczanie zdalne należy wybrać w kategoriach frekwencji – nauka
Współpraca z rodzicami i formy wsparcia rodziców.
- Rodzic / prawny opiekun dziecka ma obowiązek stałego kontaktu z nauczycielem w razie pojawiających się trudności w nauce lub innych przyczyn nieaktywności ucznia w procesie dydaktycznym (brak logowania, brak aktywności w odrabianiu zadań domowych, brak odpowiedzi na maile nauczycieli, ).
- Nauczyciel informuje uczniów i rodziców o postępach ucznia w nauce oraz uzyskanych przez niego ocenach w dzienniku elektronicznym
- Każdy nauczyciel prowadzi z rodzicami konsultacje dotyczące postępów ucznia (min. 1 raz w tygodniu). O formie i terminie nauczyciel informuje rodziców uczniów przez dziennik
- Nauczyciele specjaliści /pedagog, psycholog/ będą rozpoznawać aktualną sytuację ucznia i jego funkcjonowanie w środowisku rodzinnym, kontaktując się z uczniem i jego rodzicami, opracowując plan działania pomocowego, w tym z udziałem poradni pedagogiczno – psychologicznych i innych instytucji wspomagających funkcjonowanie ucznia w szkole i środowisku lokalnym.
- Formy i harmonogram pracy specjalistów zostaną przekazane przez dziennik elektroniczny.
- Specjaliści i wychowawcy klas, w porozumieniu z rodzicami uczniów są odpowiedzialni za udzielanie uczniom pomocy pedagogiczno–psychologicznej zgodnie z obowiązującym
- Wszyscy nauczyciele dostosowują wymagania do potrzeb uczniów objętych w roku szkolnym 2020/2021 pomocą pedagogiczno–psychologiczną, zgodnie z zaleceniami poradni
- Rodzice/ prawni opiekunowie wspomagają swoje dzieci w nauce przez czuwanie nad prawidłowością odrabiania prac domowych, wykonywania zadań przez dzieci, kontakty z nauczycielami.
Postanowienia końcowe
- Obowiązuje całkowity zakaz nagrywania zajęć lekcyjnych, konsultacji i spotkań prowadzonych w ramach kształcenia
- Zobowiązuje się uczestników zdalnego nauczania do przestrzegania etykiety językowej i zachowanie kultury w komunikacji z
- Wszelkie uwagi, wnioski o organizacji i przebiegu zdalnego nauczania kierować należy do wicedyrektora do spraw