Projekt miał na celu uwrażliwienie na zasady savoir vivre jakie powinny obowiązywać we wzajemnych relacjach społecznych: w towarzystwie rówieśników, wobec osób starszych zarówno w domu, jak i w miejscu publicznym, w sytuacjach towarzyskich, jak i oficjalnych. Celem było zachęcenie i zmotywowanie uczniów do stosowania zasad savoir vivre, kształtowania wizerunku, umiejętności interpersonalnych i społecznych oraz inteligencji emocjonalnej, a także kreatywności, empatii, multidyscyplinarności, dokładności – kompetencji miękkich, coraz częściej poszukiwanych i wymaganych na rynku pracy.
Dla szesnastu klas przeprowadzono warsztaty obejmujące zagadnienia z zakresu: „Savoir vivre na co dzień - garść zasad”, „Etykieta przy stole”, „Jak to napisać?”, „Dress code...”- kształtowanie wizerunku. Zajęcia prowadziły autorki projektu, panie: I. Cyrocka - doradca zawodowy, M. Meisner - Kwiatkowska i J. Kluge - pedagog szkolny. Poza tym, uczniowie brali udział w konkursach: „kartka z życzeniami świątecznymi lub/i „List do ... „ -
z zachowaniem wszystkich zasad. Podsumowaniem projektu szkolnego był turniej o Tytuł „Mistrza Towarzyskiego Prawa Jazdy”.
Laureatami zostali:
- I miejsce i tytuł „Mistrza” wywalczyła kl. I TRH
- II miejsce – kl. I TI i kl. II TE
- III miejsce – kl. I LOc
Dzięki projektowi zaprezentowano korzyści płynące ze stosowania zasad savoir vivre, kształtowania wizerunku, umiejętności interpersonalnych i społecznych oraz kreatywności – kompetencji miękkich w życiu społecznym, zarówno towarzyskim jak i zawodowym.
mmk