Uczniowie sprawdzili swoją wiedzę z mediów społecznościowych Ile znaków może mieć jeden wpis na Twitterze? Co znajduje się w logo Instagrama? Ilu Polaków korzysta z Facebooka? Na te pytania odpowiedziało 70 uczniów w Wielkim Teście z Mediów Społecznościowych.
Do konkursu przystąpili głównie uczniowie klas o profilu Technik Organizacji Reklamy i Technik Handlowiec w Zespole Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących przy ul. Wzgórze Wolności w Kartuzach. Test poprzedzony został wewnętrznymi eliminacjami szkolnymi.
- zawsze chętnie motywujemy naszych uczniów to sprawdzania swojej wiedzy w tego rodzaju konkursach – mówi Iwona Cyrocka, doradca zawodowy- To dla nich nie tylko przypomnienie podstawowej wiedzy z marketingu, ale i zachęta do pogłębienia jej, tym bardziej, że media społecznościowe odgrywają teraz ogromną rolę w reklamie.
To właśnie uczniowie klas o profilu Technik Organizacji Reklamy i Technik Handlowiec
w przyszłości odpowiedzialni będą za kreowanie wizerunków firm, a także o organizowanie kampanii reklamowych produktów i usług.
- praca w marketingu i public relations to ciągłe rozwijanie swojej pasji i umiejętności – podkreśla Piotr Lewna z Promo Mark. – W tej branży trzeba być cały czas na bieżąco z nowymi trendami w świecie reklamy. Najwięcej punktów podczas testu zgromadziły Natalia Wolska i Weronika Stencel i to do nich powędrują nagrody główne. Na trzecim miejscu uplasowały się Khrystyna Fetisova i Katarzyna Damaszk, a na piątym Anna Mikielewicz.
Test odbył się dzięki współpracy ZSZiO przy ul. Wzgórze Wolności w Kartuzach i firmy Promo Mark. Partnerem konkursu było Stowarzyszenie dla Rozwoju Edukacji przy ZSZiO w Kartuzach oraz Centrum Inicjatyw Edukacyjnych w Kartuzach, które ufundowały nagrody.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: Dziennik Bałtycki, Expresskaszubski.pl oraz zKaszub.info.