W związku z realizacją projektu „Szkoła promująca zdrowie” w dniu 30.11.2017 odbyła się debata dotycząca poprawy relacji uczniów z nauczycielami. 50 reprezentantów klas biorących udział w programie dyskutowało o tym, w jaki sposób można wpłynąć na poprawę relacji nauczyciel-uczeń. Rozpatrywane były cztery obszary:
1. Nauczyciele traktują mnie sprawiedliwie.
2. Nauczyciele pomagają mi, kiedy mam jakieś kłopoty lub trudności.
3.Nauczyciele dostrzegają we mnie to, w czym jestem dobry.
4. Nauczyciele są dla mnie życzliwi.
Młodzież sugerowała różne rozwiązania. Począwszy od wzajemnego szacunku, braku wyśmiewania ich niewiedzy i negatywnego określania, poprzez przestrzeganie statutu i zasad obowiązujących w szkole (lekcja to lekcja, a przerwa to przerwa, szczęśliwy numerek, ocenianie procentowe), a na dodatkowych zajęciach i warsztatach oraz indywidualnych rozmowach z nauczycielami skończywszy. Uczniowie oczekują braku faworyzowania niektórych uczniów, większego zrozumienia, dostrzegania zarówno ich aktywności jak i pasywności. Chętnie widzieliby dodatkowe omawianie i wyjaśnianie materiału, który sprawia im trudności, większą ilość warsztatów, wyjazdów edukacyjnych. Zgodnie stwierdzili, że wiele zależy od nich samych, od ich zachowania we wzajemnej relacji, czy np. w zaprezentowaniu swoich talentów i mocnych stron, jeśli będą do tego odpowiednio zmotywowani.
Debatę poprowadziły p. Jolanta Stankowska p. Jolanta Chlebba oraz p. Emilia Czaja.