Udział w grze brały czteroosobowe zespoły, reprezentujące klasy drugie liceum
i technikum oraz trzecie technikum. Uczestnicy zmagali się z zadaniami na sześciu stanowiskach, mających nazwy związane z odzyskaniem niepodległości:
- pierwsze – tutaj należało się wykazać wiedzą dotyczącą Józefa Piłsudskiego. Quiz najlepiej rozwiązała klasa II TI, która otrzymała maksymalną ilość punktów; natomiast z rozpoznaniem Marszałka na portrecie nie miała problemu żadna klasa;
- drugie – z rozsypanką zawierającą pieśni legionowe poradziły sobie tylko klasy II LOc,
III TE i III TOR; w muzycznych skojarzeniach prym wiodły klasy: II LOd, II T, II TH i III TE,
- trzecie - krzyżówka niepodległościowa nie stanowiła żadnej przeszkody dla klasy II TOR,
III TOR i III TI; z dopasowaniem tytułów do obrazów bezbłędnie poradziło sobie sześć klas;
- czwarte – na tym stanowisku trzeba było wykonać trzy zadania i trzeba przyznać nie były najłatwiejsze i każda klasa w tym miejscu napotkała na jakąś trudność;
- piąte – na tym punkcie na uczestników czekały konkurencje sprawnościowe, liderem na tym punkcie okazała się klasa III TE, tuz za nią kl. II TH i II TI;
- szóste – trzeba było wykazać się znajomością repertuaru legionowego i to w dwóch różnych zadaniach – sukces w tym miejscu może odnotować kl. III TOR, III TE, II TI.
Dodatkowo doliczane były punkty za czas wykonania wszystkich zadań i tak kl. II TOR zyskała 3 p., III TOR, II TE i III TE – 2 p., II TH – 1 p.
Klasyfikacja końcowa:
miejsce | klasa | punkty |
1 | III TE | 42 |
2 | II TOR | 37 |
3 | III TOR | 36 |
4 | II TI | 34 |
mmk