III edycja projektu „Szkoła dobrego zachowania” – zakończona !
Apelem podsumowującym, zakończyliśmy trzecią edycję projektu „Szkoła dobrego wychowania” oraz Miesiąc Profilaktyki: „Profilaktyczne zachowania są podstawą zdrowego funkcjonowania”. W ramach projektu zrealizowaliśmy następujące zadania: zajęcia warsztatowe dotyczące zagadnień „savoir vivre’u” prowadzone przez zwycięzców poprzednich edycji projektu uczniów z kl. II LO”D” i III TOR; zajęcia praktyczne z zachowania się przy stole – zorganizowane w restauracji „Złota Jesień” oraz zajęcia z wizażystką. Samorząd Szkolny, zorganizował 29 marca „elementy regionalne” – jako dzień tematyczny, kładący nacisk na regionalny elegancki strój.
W ramach projektu, młodzież uczestniczyła także w konkursach tematycznych:
- „konkurs na królewicza i królewną- para, która promowała region” – konkurs na plakat dla klas pierwszych i drugich;
Laureaci: klasa I LO”C”, II LO”D”, II TH i I TI oraz wyróżnienie dla klasy I TOR,I LO”D” i I Branżowej;
- „Mistrz savoir vivre” – to zmagania teoretyczne, polegające na rozwiązaniu testu oraz praktyczne: nakrycie stołu, dobór stroju do okoliczności itp.
Laureaci: tytuł „Szkolnego Mistrza savoir vivre” otrzymała klasa I TE; drugie miejsce klasa I Branżowa; trzecie - I TOI;
- „Savoir vivre na co dzień – garść zasad”, „ Region- znam go” – konkurs na opracowanie scenariusza zajęć warsztatowych
Laureaci: II LO”D”, III TOR.
- Ogólnopolski Konkurs Savoir vivre na co dzień – udział wzięło 44 uczniów;
Trzeba przyznać, że projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem młodzieży, która ugruntowała znane już sobie zagadnienia oraz zdobyła nową wiedzę, potrzebną w życiu codziennym i na rynku pracy. Ważnym elementem w realizacji zadań było wsparcie ze strony wychowawców. Koordynatorami działań były panie Justyna Kluge, Marlena Meisner – Kwiatkowska, Iwona Cyrocka oraz Samorząd Szkolny i Zespół Wychowawczy.
W ramach Miesiąca Profilaktyki, młodzież uczestniczyła w różnych warsztatach, pogadankach dotyczących profilaktyki zdrowia i zachowań ryzykownych. Szkoła współpracowała w tym zakresie z instytucjami i fundacjami, m. in. Klubem Abstynenta w Kartuzach, Powiatową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w Kartuzach; „Podstępne WZW” i „Znamię, znam je?”
SZKOŁA DOBREGO WYCHOWANIA 2018/2019
W roku szkolnym 2016/2017, ZSZiO uzyskało tytuł „Szkoła dobrego wychowania” , co jest efektem realizacji projektu. Dążąc do uwrażliwienia na zasady dobrego wychowania, jakie powinny obowiązywać we wzajemnych relacjach społecznych: w towarzystwie rówieśników, wobec osób starszych zarówno w domu, jak i w miejscu publicznym, w sytuacjach towarzyskich, jak i oficjalnych, kontynuujemy zadania związane z tym zagadnieniem. Rozpoczynamy III edycję programu wzbogaconą o watki regionalne.
W roku szkolnym 2018/2019 zostaną przeprowadzone następujące zadania:
Lp. |
zadania |
klasy |
czas realizacji |
1. |
Dekoracja świateczna. |
pierwsze i kończące (pozostałe, chętni) |
grudzień |
2. |
Warsztaty na gddw |
pierwsze |
od 11 marca |
3. |
Konkurs o tytuł „Mistrz savoir vivre” |
9 kwiecień aula |
|
4. |
Plakat promujący region |
pierwsze i drugie |
do 15 marca |
5. |
Dzień tematyczny |
wszystkie |
marzec |
6. |
„Savoir vivre na co dzień – garść zasad” „Region – znam go” |
wszystkie drugie |
do 15 marca |
7. |
Ogólnopolski Konkurs „Savoir vivre na co dzień” |
laureaci poprzedniej edycji |
zgodnie z harmonogramem |
8. |
Prezentacja savoir vivre przy stole |
pierwsze |
kwiecień |
9. |
Warsztaty makijażu |
chętni |
|
KONKURS „Dekoracja stołu świątecznego”
W ramach realizacji trzeciej edycji projektu „Szkoła Dobrego Wychowania”, został przeprowadzony konkurs: „Dekoracja stołu świątecznego”. Celem konkursu było świadome uczestnictwo i kultywowanie tradycji kraju i regionu, kształtowanie poczucia estetyki, współpracy oraz promowanie twórczości artystycznej i rozwijanie ekspresji młodzieży.
W konkursie obowiązkowo brały udział klasy pierwsze oraz maturalne, natomiast pozostałe mogły również przystąpić do rywalizacji. Jury w składzie: p. dyrektor
J. Stencel, p. J. Kluge oraz p. J. Kosanecka miały nie łatwe zadanie żeby wyłonić laureatów. Trzeba przyznać, że uczniowie mocno się zaangażowali i przygotowali ciekawe kompozycje, które mogą być inspiracją dla innych.
Laureaci:
I miejsce – III TOR i IV TOR
II miejsce – III TI i II LOc
III miejsce – III TH, I LOc i IV TE
wyróżnienie przyznano – I TI i II TI
mmk