Kierunek: Południe Polski…

Nasza wyprawa rozpoczęła się z małymi przygodami, ale przecież najważniejsze jest jak się kończy  a nie zaczyna… Pierwszy punkt programu to „Gotyk na dotyk” – zadania terenowe realizowane w Toruniu. Drugi dzień wojaży to przystanek Kraków –                   „ a w Krakowie na Brackiej…” świeciło słońce!  Zwiedziliśmy Katedrę na Wawelu. Niektórzy poczuli niesamowity wprost powiew historii, szczególnie Dzwon Zygmunta przyciągnął ich uwagę. Jednak niezapomniane wrażenia to zajęcia w Fabryce Schindlera – przenieśliśmy się w czasy okupacji…

Kolejny dzień to wyprawa do muzeum – Browaru w Żywcu, a tam czekała nas podróż w czasie m.in. do galicyjskiej karczmy i baru z czasów dwudziestolecia międzywojennego oraz labiryntu z okresu PRL-u. Potem ruszyliśmy na podbój zimowej stolicy Polski. Zakopane przywitało nas lekkim chłodem, ale co tam. Klimat, góry, górale – poezja. Ostatni dzień to wizyta w Muzeum Obozu Koncentracyjnego Auschwitz – Birkenau…

Od początku wycieczki wszyscy czekaliśmy na niespodziankę – wyruszyliśmy do miejscowości Tarnowskie Góry i tam do Sztolni Czarnego Pstrąga na podziemną wycieczkę łodziami. To najdłuższa tego typu trasa w Polsce! Trochę strachu, trochę wysiłku, jednak warto było!

W czasie wyprawy zadbaliśmy także o strawę duchową odwiedzając Sanktuarium na Jasnej Górze i w Łagiewnikach.

Serdecznie dziękujemy naszym opiekunom: p. Bożenie Kostewicz i wychowawczyni p. Marlenie Meisner – Kwiatkowskiej . Podziękowania kierujemy także do Hotelu Monttis w Suchej Beskidzkiej – za okazaną życzliwość i przyjazną atmosferę.