„Podróże kształcą”…….

Późną jesienią, w dniach od 4 do 9 listopada 2016 roku wyjechaliśmy do Włoch  na  szkolną wycieczkę. Wzięło w niej udział 26 uczniów z klasy III TE oraz II LOd. Po wielogodzinnej podróży dotarliśmy do Florencji i zaczęliśmy zwiedzanie od spaceru po mieście, podziwiając jego piękną architekturę. Zobaczyliśmy m.in. panoramę miasta z punktu widokowego, podziwialiśmy piękne renesansowe miasto z bliska, zwiedziliśmy kościół św. Krzyża, Piazza della Signoria oraz Most Złotników. Największe wrażenie na wszystkich zrobiła renesansowa Katedra NMP Kwietnej.

Ale wiadomo, wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, więc drugi dzień upłynął na zwiedzaniu  Rzymu i Watykanu Po stolicy Włoch poruszaliśmy się metrem, co wielu osobom sprawiło niezłą frajdę. W niedzielę w południe  pojawiliśmy się na Placu św. Piotra, by  razem z pielgrzymami z całego  świata spotkać się z papieżem Franciszkiem i wspólnie odmówić modlitwę „Anioł Pański". Następnie zwiedziliśmy Bazylikę św. Piotra, drugi co do wielkości kościół na świecie i jedno z najważniejszych miejsc chrześcijaństwa.. Do środka bazyliki  prowadzi pięcioro drzwi z brązu, jedne z nich są Drzwiami Świętymi, które papież Franciszek otworzył w roku ubiegłym, inaugurując Rok Miłosierdzia. We wnętrzu zobaczyliśmy wspaniałe dzieła sztuki – rzeźby, ołtarze, kaplice, sarkofagi. Na szczególną uwagę zasługuje XIII wieczny posąg św. Piotra oraz jedno z najpiękniejszych rzeźb Michała Anioła – Pieta.
W sąsiadującej kaplicy modliliśmy się przed grobem papieża Jana Pawła II – naszego wielkiego świętego.

W stolicy Włoch przechadzaliśmy się po Forum Romanum, podziwialiśmy  Kapitol z Ołtarzem Ojczyzny, który jest największym pomnikiem w Europie, byliśmy na Placu Weneckim, w Panteonie, kiedyś świątyni wszystkich bogów cesarstwa rzymskiego. Podziwiając Piazza Navona ze słynną fontanną czterech rzek, Koloseum, Plac Hiszpański oraz barokową fontannę di Trevi robiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Do fontanny niektórzy wrzucali monetę, by zgodnie z legendą powrócić do Rzymu.

Następnego dnia pojechaliśmy do Wenecji. Z parkingu do miasta dotarliśmy stateczkiem, wcześniej odwiedzając Murano – grupę siedmiu małych wysp włoskich połączonych mostami, położonych na lagunie niedaleko Wenecji. Obejrzeliśmy tam proces wytopu szkła weneckiego. Zwiedziliśmy również bazylikę św. Marka i plac nazwany przez Napoleona "najpiękniejszym salonem w Europie". Widzieliśmy także kampanilę - dzwonnicę Torre dell'Orologio, czyli wieżę z zegarem, Procuratie, Most Rialto oraz słynny Most Westchnień. Po pożegnaniu Wenecji udaliśmy się w 24 godzinną podróż powrotną do Kartuz.

Mimo zmęczenia wszyscy byli pełni wrażeń i bardzo zadowoleni z wycieczki. Mamy nadzieję, że w następnym roku uda się zorganizować kolejny, równie atrakcyjny wyjazd.